masja-in-peru.reismee.nl

La La Lima

Okee, de jetlag hakt er lekker in en ik ben om 6 uur al helemaal klaar voor het ontbijt. Maar aangezien het hele hotel nog niets van eten moet hebben dood ik de tijd met een douche, het gebruikelijke internet en doe ik een rondje hotel. Als ik ruim een uur later aan mijn eerste hap wil beginnen voel ik iets vreemds langs mijn been glijden. Nu ben ik ondertussen best wel wat gewend maar tot mijn verbazing 'lopen' er twee vrij forse schildpadden onder mijn tafeltje door in de hoop dat ik niet alles voor mezelf houd. Nu heb ik best wel eens een schildpad gezien (sterker nog; vorig jaar heb ik minuten achter een zee schildpad van een meter doorsnee gedoken) maar midden in de stad, op de tweede verdieping, verwacht je deze mooie beesten niet. Toch? Maar het blijft niet bij schildpadden alleen, al snel ben ik omringd door witte duiven, een pauw, een hond en papa en mama papegaai. Afgezien van het lullige straaltje water wat door moet gaan voor douche is het een prima hotel. Midden in de stad met een prachtige binnentuin en uitzicht op een indrukwekkende San Sebastian. En dat ik al twee keer me uit ben gevraagd werkt natuurlijk in hun voordeel :)

Rond een uurtje of tien pak ik een taxi en laat ik me afzetten bij het hotel van Ivo. De taxichauffeur was erg onder de indruk van het überluxe 'piloten'hotel en kon nog net op tijd stoppen. Naast piloot van mijn vlucht naar Peru is Ivo al tientallen jaren een goede vriend en dus gaan wij vandaag eens lekker genieten van het relaxte leventje in Lima. We doen even een Starbucks en gaan snel door naar het Presidential Palace voor de wisseling van de wacht. We bekijken het ietwat toeristische schouwspel en besluiten dat het tijd is voor de allerlekkerste Sushi van de hele wereld. Visje moet zwemmen dus we zitten al snel aan 't bier. Vervolgens laten we ons rijden richting het strand bij Miraflores en doen daar een flesje rosé. Proost! De rest van de middag doen we niet veel meer als hier-en-daar een hapje en op zijn tijd een drankje. Lima is, zeker als het weer wat tegenzit niet echt een hele mooie stad maar dit wordt ruimschoots gecompenseerd door de gezelligheid op straat. Ik houd mijn ogen goed open want over twee weken ben ik hier weer en moet er natuurlijk even geshopt worden. Licht aangeschoten skip ik het Reggea feest en besluit ik mijn bedje lekker vroeg op te zoeken. Morgen om vier uur gaat gaat tenslotte het wekkertje weer.

Reacties

Reacties

Erwin

Mamaloe, normaal gesproken heb ik best met je te doen in al die ellende maar vooralsnog heb je het prima naar je zin. Bodhy was zwaar onder de indruk van je business class dus dat wordt hard sparen komende zomer!
Kus (ook voor Ivo)

Frederique

Wow, een zwaar leven, wat heb je je in Lima moeten opofferen! Toch wel een beetje he, dat zware koffer van ons moeten meeslepen, superbedankt daarvoor. Het is nog steeds niet duidelijk waar het mis is gegaan, mijn collega's weten zeker dat zij het correct aan de telefoon gehoord hebben, hahaha, tja, Peru. Succes met je interview en presentaties in Nederland!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!