masja-in-peru.reismee.nl

Los primeros dias

Met een kneiter van een koppijn wordt ik wakker op mijn eerste dag in Ayacucho. De dag ervoor is door m'n enorme vertraging helemaal verloren gegaan. Maar goed, een handje Saridons doet wonderen en gelukkig belt Erwin even voor de nodige inspiratie en energie. Als Alanya is gearriveerd doen we het ontbijt en ga ik met een straatwerken richting een pleintje waar de straatkinderen worden opgevangen. Tijdens een potje voetbal wordt er spelenderwijs wat met de kinderen gesproken. Hoe 't met ze gaat, waar ze die nacht hebben geslapen, wat ze hebben gegeten en of ze überhaupt iets hebben gegeten. Vervolgens gaan de kinderen op kosten van Los Cachorros in het naastgelegen zwembad lekker zwemmen en delen we shampoo uit zodat de kinderen zichzelf ook wassen.

Ayacucho ziet er op het eerste gezicht best grappig uit en na zessen stromen de straatjes vol het echte Peruaanse buitenleven. Helemaal leuk! Zeker omdat ik om de hoek slaap en volop misbruik ga maken van al deze gezelligheid. Overdag rijden de Tuk Tuks je voor één Sol (zo'n 30 cent) door het hele centrum. Onderweg stoppen we even bij een pannenkoekenkraampje van Los Cachorros voor een kleine bite. De plaatselijke autoriteiten knijpen drie maal per week een oogje toe zodat er hier een klein extraatje verdient kan worden. Vervolgens lopen we verder en stranden in een optocht met de meest mooie lampionnen. Echt te leuk! Hierna ga ik nog even een kijkje nemen bij wat kinderen die beownies aan het bakken zijn en sluit ik mijn dag af bij ViaVia (http://www.viaviacafe.com/nl/ayacucho) Een hostel met meerdere vestigingen over de wereld. Na het lekkere eten op deze prachtlocatie besluit ik maar weer eens naar mijn kamertje te gaan.

Mijn kamertje is klein, heeft nauwelijks ventilatie en hangt vol met sloten. Eén om de gang op te komen, één om mijn kamer te openen en één aan de buitenkant van het toilet. Een ander leuk detail is dat mijn kamer bekend staat als de kamer vol geesten. Tot dusver zijn er nog niet heel veel die hier (durven) slapen en de kinderen kijken me ook vol verbazing aan als in naar mijn kamertje vertrek. Overigens ben ik vannacht al wel wakker geschrokken omdat ik dacht de douche te horen …., maar gelukkig was 't gewoon de regen :)

Reacties

Reacties

Ria

Wat een leuke lokatie,gezellig hoor.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!